Employer Branding Summit 2021 Special 1: The game of your name
Net als vorig jaar heb ik in voor de Employer Branding Summit 2021 samen met Recruiters United weer een serie speciale afleveringen gemaakt.
In november 2021 organiseerde Recruiters United voor de 5e keer de Employer Brand Summit, met dit jaar als thema The Essentials.
In 2020 was het evenement vanwege Corona alleen digitaal, dit jaar konden we – met uiteraard alle corona maatregelen – gelukkig weer met elkaar op 1 locatie zijn. Een aantal sprekers op het event is op dezelfde dag bij mij achter de microfoon aangeschoven. Als je erbij was op de dag, is het een mooie aanvulling. Was je er niet bij, dan beginnen we met een korte samenvatting van hun verhaal.
In 5 afleveringen krijg je een mooi overzicht van het evenement, en van het employer brand vak.
In deze aflevering praat ik met Andy Mosmans onder andere over Purpose, Autonomy en Mastery en The game of your name.
The game of your name
Gast in deze aflevering is Andy Mosmans. Al vele jaren zeer actief als ondernemer, consultant, professor en schrijver op het gebied van marketing, branding en brand management. In Nederland en wereldwijd. Al jarenlang directeur van ARA, is recent gestart met een nieuw bureau, Vengean. En bezig met een nieuw boek. En vandaag dus keynote spreker op de Employer Branding Summit.
De keynote van Andy had als titel ‘The game of your name’. Strekking van het verhaal: maak als werkgever duidelijk waar je voor staat! Een paar quotes daaruit:
- ‘Een merk is een verhaal in het hoofd van mensen. Iedere werkgever moet zorgen voor zo’n verhaal.’
- ‘Met een merk help je mensen bij het kiezen tussen verschillende werkgevers.’
- ‘Branding is being and becoming: wat is je verhaal naar de toekomst?‘
- ‘Benoem niet alleen waarin je het beste bent van de wereld, maar ook waarin je het beste bent voor de wereld’
Luister de hele aflevering voor meer context.
(En voor een mooi inkijkje in het dorp Pijnacker. Andy is namelijk een oude DSVP’er, terwijl ik uit de Oliveo-stal kom )
‘Hier is AMC’ is een serie interviews waarin ik het vakgebied arbeidsmarktcommunicatie in de schijnwerpers wil zetten. Door met verschillende mensen te spreken die aan AMC, employer branding of recruitment marketing doen of wat ook maar in de buurt ligt doen, gaat er een serie ontstaan die de breedte van het vakgebied laat zien. En hoop ik zo veel mogelijk mensen enthousiast te maken voor dit vakgebied.
Je kunt je abonneren op de podcast via iTunes, Spotify, Stitcher en Soundcloud. Of op elke andere plek waar jij je podcasts ophaalt. Voor iedereen die (nog) niks doet met podcasts, staan alle interviews ook op Youtube. Je kunt de podcast ook volgen op Instagram: @hierisamc