Wat doe ik
Employer Branding
Arbeidsmarkt communicatie
Content marketing
Ik heb vele jaren voor verschillende AMC-bureaus gewerkt.
Vanaf februari 2014 ben ik als ZZP’er aan de slag met als bedrijfsnaam WerkMerk.
Het is mijn eigen nuchtere vertaling voor employer brand. Het staat voor mij voor alles wat met gevoel en werken te maken heeft. Want niet het proces, maar het gevoel moet centraal staan als het gaat over werving en werken.
Ik heb sinds 2014 interim-opdrachten gedaan bij de Rijksoverheid (Werken voor Nederland) en de Provincie Zuid-Holland. Als adviseur AMC en Employer Branding projecten gedaan bij o.a. TBI en KPN. En bij Steam als freelance strateeg mooie dingen gemaakt voor heel veel verschillende werkgevers.
Verder ben ik sinds 2011 een paar keer per jaar docent Employer Branding aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en doe ik af en toe presentaties op congressen en inspiratiesessies bij werkgevers. Mijn complete profiel kun je hier op LinkedIn bekijken
Veel ervaring met arbeidsmarktcommunicatie en employer branding dus, zowel bij werkgevers als bij bureaus. En met die ervaring kan ik je op vele manieren helpen bij je case of probleem op dit vakgebied. Als interim of in een project. Maar laten we beginnen met een kop koffie.
Updates
Ik post regelmatig updates van projecten waar ik aan werk, presentaties die ik ergens geef, of andere interessante dingen die ik meemaak of tegenkom.
Aan de slag met het employer brand bij KPN
Vanaf oktober 2020 ben ik 6 maanden bij KPN aan de slag. Er ligt al van alles om de employer identity goed in te vullen. Mijn taak is om dat concreet te maken en daarmee eerst intern te zorgen voor verbinding in alles wat HR doet en communiceert en vervolgens door te...
Lees meerIk ben nu ook officieel arbeidsmarkt-columnist
Erg leuk. Het Rijksvastgoedbedrijf heeft mij gevraagd om een column te schrijven in hun magazine 'Kei'. Thema van dit nummer was 'Ons vak, onze mensen'. Verzoek was of ik vanuit employer branding een column wilde schrijven. Ik heb het over het clubgevoel gehad. Erg...
Lees meer1 jaar bij de provincie Zuid-Holland – Projectleider Aanbesteding Jobmarketing
In 2019 zijn we bij de provincie Zuid-Holland begonnen met jobmarketing. De eenvoudige variant, het ging vooral om het delen van onze vacatures op externe sites en social media. Meer hadden we nog niet nodig. Na een testperiode beviel dit zo goed, dat we het eind 2019...
Lees meer1 jaar bij de provincie Zuid-Holland – Verhalen van de eigen mensen ophalen en opschrijven
De verhalen van de eigen mensen vormen de basis voor alle AMC van een werkgever. Dat klinkt goed. Maar de kunst is om die verhalen ook goed op de werkenbij-site weer te geven. In de laatste jaren heb ik me daarin gespecialiseerd. Ook bij de provincie is het een...
Lees meerMasterclass Employer Branding
In november heb ik samen met Marion de Vries een Masterclass Employer Branding gedaan namens de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. Elke keer weer erg leuk om te doen. In 1 dag moeten we het hele vakgebied langs laten komen. Dat betekent keuzes maken, daar zet je...
Lees meer1 jaar bij de provincie Zuid-Holland – De site werkenvoorzuid-holland.nl
De basis voor alle AMC moet natuurlijk je eigen werkenbij-site zijn. Dus dat was een van de belangrijke items tijdens mijn opdracht in 2019. In het begin van het jaar was er eigenlijk geen volwaardige site. Op de corporate site van de provincie was er een pagina...
Lees meerEmployer branding voor autodealers, aardappelhandel en Noord-Nederlandse ambtenaren
In 2019 heb ik een aantal presentaties gehouden over employer branding voor zeer verschillende doelgroepen. Mijn insteek is altijd om het onderwerp zo toegankelijk mogelijk te brengen. Het klinkt al snel groot, engels en ingewikkeld. Terwijl je er al bent met een...
Lees meer1 jaar bij de provincie Zuid-Holland – Overzicht en werving opvolger
Wat doe je nou in een jaar bij de provincie Zuid-Holland? Kleinere projecten breng je makkelijk in kaart, over grotere opdrachten dreig ik minder te laten zien. Daarom in een aantal losse berichten wat dingen die ik in 2019 bij de provincie Zuid-Holland heb gedaan. ...
Lees meer1 jaar bij de provincie Zuid-Holland – Het werkgeversverhaal
Wat doe je nou in een jaar bij de provincie Zuid-Holland? Kleinere projecten breng je makkelijk in kaart, over grotere opdrachten dreig ik minder te laten zien. Daarom in een aantal losse berichten wat dingen die ik in 2019 bij de provincie Zuid-Holland heb gedaan. ...
Lees meerReïntegratie is Employer branding
Employer branding begint bij je eigen mensen. Dat wordt veel gezegd, en iedereen lijkt het daar over eens te zijn. Dan moet je echt werk maken van de zorg voor je eigen mensen. Defensie is daar een mooi voorbeeld van. Steam doet veel voor Defensie, het grootste deel...
Lees meer