Wat doe ik

Ik heb vele jaren voor verschillende AMC-bureaus gewerkt.
Vanaf februari 2014 ben ik als ZZP’er aan de slag met als bedrijfsnaam WerkMerk.

Het is mijn eigen nuchtere vertaling voor employer brand. Het staat voor mij voor alles wat met gevoel en werken te maken heeft. Want niet het proces, maar het gevoel moet centraal staan als het gaat over werving en werken. 

Ik heb interim-opdrachten gedaan bij  de Rijksoverheid (Werken voor Nederland) en de Provincie Zuid-Holland. Als adviseur AMC en Employer Branding projecten gedaan bij o.a. TBI en KPN. En bij Steam als freelance strateeg mooie dingen gemaakt voor heel veel verschillende werkgevers. Verder doe ik af en toe  presentaties op congressen en inspiratiesessies bij werkgevers. 

Updates

Ik post regelmatig updates van projecten waar ik aan werk, presentaties die ik ergens geef, of andere interessante dingen die ik meemaak of tegenkom. 

Werkgeversverhaal RDW

Bij Steam heb ik in 2018 een rondje gemaakt langs de verschillende onderdelen van de RDW, de rijksdienst voor het wegverkeer. Bij veel mensen wel bekend, maar alleen door de kentekens. Maar de organisatie is veel breder. Ze maken de rijbewijspasjes, regelen alles...

Lees meer

Employer Brand Manifesto

Ik heb het hier al eerder gehad over James Ellis en zijn geweldige podcast The Talent Cast. Hij heeft nu ‘The Employer Brand Manifesto’ op LinkedIn geplaatst. Hierin weet hij tamelijk briljant te verwoorden hoe employer brand mensen zich verhouden tot aansluitende...

Lees meer

Employer Branding =

Op 16 oktober 2018 heb ik een presentatie gegeven op het Werf&Selectie Jaarcongres. ‘Employer Branding in 10 statements’. Ik heb het vooral lekker toegankelijk gehouden. Iedere organisatie kan (en moet eigenlijk) aan employer branding doen. Daar probeer ik ze van...

Lees meer

Employer Brand Paul Wurth Luxemburg

Voor Steam ben ik vorig jaar 1 dag naar Luxemburg geweest om een aantal gesprekken bij Paul Wurth te doen, en op die manier het werkgeversverhaal op te halen. Dat was erg leuk om te doen, en super interessant om te zien hoe makkelijk we dat hier in NL doen, en hoe...

Lees meer

Nieuwe werkenbij-site TBI bijna klaar

Sneak preview van de nieuwe site voor alle TBI-ondernemingen. Samen met Audrey van Reijswoud zitten we als klant aan tafel bij ARA. Zij maken een update voor de site van TBI, met een geïntegreerd werkenbij-deel. Dat alleen maakt het al een interessant project. Maar...

Lees meer

Jurylid Grand Prix Content Marketing

Ik ben gevraagd voor de jury ‘Employer branding en interne communicatie’ van de Grand Prix Content Marketing 2018. Erg leuk, en ook vereerd. Het vakgebied employer branding leent zich bij uitstek voor een content-marketing-aanpak. Iedere werkgever zou verhalen moeten...

Lees meer

Commercial Defensie

Bij Steam heb ik meegedacht bij de totstandkoming van deze commercial. Een van de employer brand thema’ s van Defensie is Groei. Hierin laten we zien wat je eraan hebt om bij Defensie te werken. Strategische richting die we hebben bedacht was ‘Learning agility’. Daar...

Lees meer

Spreker op HR Trends-congres

Op 28 juni was ik een van de sprekers op het HR-Trendscongres van Berenschot en Performa. Employer Branding staat de komende jaren hoog op de agenda van HR-Nederland. Dat staat in het rapport dat je hier kunt downloaden. Ik heb een presentatie gemaakt hoe je daar...

Lees meer

Archief

Mijn eerdere updates van 2014 – 2018 kun je hier bekijken