Wat doe ik

Ik heb vele jaren voor verschillende AMC-bureaus gewerkt.
Vanaf februari 2014 ben ik als ZZP’er aan de slag met als bedrijfsnaam WerkMerk.

Het is mijn eigen nuchtere vertaling voor employer brand. Het staat voor mij voor alles wat met gevoel en werken te maken heeft. Want niet het proces, maar het gevoel moet centraal staan als het gaat over werving en werken. 

Ik heb sinds 2014 interim-opdrachten gedaan bij  de Rijksoverheid (Werken voor Nederland) en de Provincie Zuid-Holland. Als adviseur AMC en Employer Branding projecten gedaan bij o.a. TBI en KPN. En bij Steam als freelance strateeg mooie dingen gemaakt voor heel veel verschillende werkgevers.

Verder ben ik sinds 2011 een paar keer per jaar docent Employer Branding aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en doe ik af en toe  presentaties op congressen en inspiratiesessies bij werkgevers. Mijn complete profiel kun je hier op LinkedIn bekijken

Veel ervaring met arbeidsmarktcommunicatie en employer branding dus, zowel bij werkgevers als bij bureaus. En met die ervaring kan ik je op vele manieren helpen bij je case of probleem op dit vakgebied. Als interim of in een project. Maar laten we beginnen met een kop koffie. 

Updates

Ik post regelmatig updates van projecten waar ik aan werk, presentaties die ik ergens geef, of andere interessante dingen die ik meemaak of tegenkom. 

Employer branding Santé Partners

Begin 2019 heb ik bij Steam meegewerkt aan een mooie zorg-case. In de regio Utrecht - Gelderland waren twee zorg-organisaties gefuseerd. STMR en Mitras waren samengegaan, die nieuwe club heet Santé Partners.  Aan Steam de vraag om de employer branding voor deze club...

Lees meer

Arbeidsmarkt-strategie ’s Heeren Loo

Eind 2018 heb ik bij Steam meegewerkt aan de arbeidsmarkt-strategie voor 's Heeren Loo. Mooie case, om verschillende redenen. Als eerste de markt. Eindelijk een partij die op de zorg-markt met het merk het verschil wil maken. 's Heeren Loo is de grootste partij in de...

Lees meer

Jurylid Grand Prix Content Marketing

Voor het tweede jaar ben ik gevraagd voor de jury van de Grand Prix Content Marketing. Erg leuk, en ook vereerd. De omschrijving van de deeljury is B2E. Dit vind ik een erg goede omschrijving van het vakgebied. Het vakgebied employer branding leent zich bij uitstek...

Lees meer

Werkgeversverhaal RDW

Bij Steam heb ik in 2018 een rondje gemaakt langs de verschillende onderdelen van de RDW, de rijksdienst voor het wegverkeer. Bij veel mensen wel bekend, maar alleen door de kentekens. Maar de organisatie is veel breder. Ze maken de rijbewijspasjes, regelen alles...

Lees meer

Employer Brand Manifesto

Ik heb het hier al eerder gehad over James Ellis en zijn geweldige podcast The Talent Cast. Hij heeft nu ‘The Employer Brand Manifesto’ op LinkedIn geplaatst. Hierin weet hij tamelijk briljant te verwoorden hoe employer brand mensen zich verhouden tot aansluitende...

Lees meer

Employer Branding =

Op 16 oktober 2018 heb ik een presentatie gegeven op het Werf&Selectie Jaarcongres. ‘Employer Branding in 10 statements’. Ik heb het vooral lekker toegankelijk gehouden. Iedere organisatie kan (en moet eigenlijk) aan employer branding doen. Daar probeer ik ze van...

Lees meer

Employer Brand Paul Wurth Luxemburg

Voor Steam ben ik vorig jaar 1 dag naar Luxemburg geweest om een aantal gesprekken bij Paul Wurth te doen, en op die manier het werkgeversverhaal op te halen. Dat was erg leuk om te doen, en super interessant om te zien hoe makkelijk we dat hier in NL doen, en hoe...

Lees meer

Nieuwe werkenbij-site TBI bijna klaar

Sneak preview van de nieuwe site voor alle TBI-ondernemingen. Samen met Audrey van Reijswoud zitten we als klant aan tafel bij ARA. Zij maken een update voor de site van TBI, met een geïntegreerd werkenbij-deel. Dat alleen maakt het al een interessant project. Maar...

Lees meer

Commercial Defensie

Bij Steam heb ik meegedacht bij de totstandkoming van deze commercial. Een van de employer brand thema’ s van Defensie is Groei. Hierin laten we zien wat je eraan hebt om bij Defensie te werken. Strategische richting die we hebben bedacht was ‘Learning agility’. Daar...

Lees meer

Spreker op HR Trends-congres

Op 28 juni was ik een van de sprekers op het HR-Trendscongres van Berenschot en Performa. Employer Branding staat de komende jaren hoog op de agenda van HR-Nederland. Dat staat in het rapport dat je hier kunt downloaden. Ik heb een presentatie gemaakt hoe je daar...

Lees meer

Archief

Mijn eerdere updates van 2014 – 2018 kun je hier bekijken