Tweede topteam op de trein

Na ruim een jaar zeer intensieve media-inzet, onvoorstelbare aantallen sollicitanten en honderden aangenomen conducteurs en machinisten, moest er een opvolger komen voor de eerste Topteam-campagne.

Onze strategie bleef onveranderd. Wij moeten er nog steeds voor zorgen dat het mooie en belangrijke werk dat er op de trein plaatsvindt, in beeld komt. Want iedereen kent de beroepen, maar we lezen vooral over de agressie waar een conducteur mee te maken heeft en de ongelukken uit de praktijk van de machinisten. Terwijl de mensen die echt als conducteur en machinist werken bij NS enorm trots zijn op hun werk en echt vinden dat ze een prachtig beroep hebben. 

Dat is dus nog steeds een duidelijk ‘gap’ dat we met communicatie moeten overbruggen. Enige verschil is dat er nog een derde beroep bijkomt, ook voor Medewerkers Veiligheid & Service moeten we grote aantallen werven. Daarom moeten zij mee in deze campagne. Dat kn prima, want ook zij hebben een belangrijke rol op de trein.   

Tot zover de strategische samenvatting. 

We hebben weer een tv-commercial gemaakt en een doorvertaling in radio, outdoor en alle online en social formaten, en zijn ook duidelijk aanwezig in de trein en op de stations. Bij elkaar is het een zeer grote campagne, in totaal hebben we meer dan 125 assets. Per mediaflight bepalen we de exacte inzet. De campagne is vanaf september 2023 ingezet. 

Muziek is weer erg belangrijk in het concept, deze keer alleen niet met een zingende conducteur. 

Ik heb dit project als projectleider mogen trekken. Erg mooi traject, met een enorme productie voor de opnames. Samengewerkt met heel veel collega’s binnen NS, maar vooral met Lilian Vrolijk. 
Bureau is TBWA, regisseur van de TVC is Tobias Pekelharing.