77: Bij creatie in employer branding moet je heel dicht bij de waarheid blijven

Voor aflevering 77 ben ik langsgegaan bij Martijn de Vreeze, onder de naam Copy Commando zelfstandig creatief en al langere tijd (naast heel veel andere dingen) bezig met employer branding.

Voor iedereen die een strak gestructureerd gesprek verwacht waarin we puntsgewijs een duidelijke handleiding geven voor iedereen die in 5 stappen aan creativiteit wil doen…..heb ik slecht nieuws.

Dat is dit niet.  

Wat het wel is? Een gesprek over creativiteit en employer branding. Dat zijn twee dingen waar Martijn aan doet en wat ik op LinkedIn regelmatig van hem voorbij zie komen. Dat leek mij leuk om een keer over te praten.

Dus met die twee onderwerpen als houvast gingen we praten. En kwam er nog veel meer langs. Van treinen tot dansen, van de punt tussen mannenpraat tot Follow the money. Hyves, Stanislav, monteurmakelaar Theo Jansen en de trein naar Den Helder. Dit gaat vele kanten op, maar zeker met lekkere energie.

En er komt genoeg interessants langs. Martijn vertelt uitgebreid over zijn manier om tot ideeën te komen, en wat daarin employer branding nog iets bijzonderder maakt. Ik denk dat dat een erg goed inzicht biedt voor iedereen die met deze creativiteit te maken heeft. Of je het nou zelf moet bedenken, of dat je het moet ‘bestellen’ bij een ander. Want als je weet hoe het proces werkt, kun je daar zeker invloed op hebben.

Tnx Martijn, was erg leuk. Benieuwd naar wat je nieuwe naam wordt, na Copy Commando.

In de slideshow alvast een aantal quotes uit de aflevering.

De podcast staat op alle mogelijke podcastplekken. 

Tot slot weer mijn oproep voor jullie reacties: 

Ik vind het heel leuk als je een reactie onder dit bericht plaatst als je gaat luisteren, of als je geluisterd hebt.

Of als je iets anders wil melden over de podcast. Ik ben altijd benieuwd wat je ervan vindt. En ik heb wel een beetje steun nodig tegen het LinkedIn algoritme. Elke like of reactie is welkom!

Veel plezier!

Hier is AMC’ is een serie interviews waarin ik het vakgebied arbeidsmarktcommunicatie in de schijnwerpers wil zetten. Door met verschillende mensen te spreken die aan AMC, employer branding of recruitment marketing doen of wat ook maar in de buurt ligt doen, gaat er een serie ontstaan die de breedte van het vakgebied laat zien. En hoop ik zo veel mogelijk mensen enthousiast te maken voor dit vakgebied. 

Je kunt je abonneren op de podcast via iTunesSpotify, Stitcher en Soundcloud. Of op elke andere plek waar jij je podcasts ophaalt. Voor iedereen die (nog) niks doet met podcasts, staan alle interviews ook op Youtube. Je kunt de podcast ook volgen op Instagram: @hierisamc

Ik heb ook een boek gemaakt over de podcast. Het Inspiratieboek Arbeidsmarktcommunicatie