42: Rondje jury Werf&Awards: wat maakt goede AMC? (deel 2)
In aflevering 42 ga ik verder met het rondje langs de Werf&Awards Jury. Ik praat kort met hen over wanneer zij iets goede AMC vinden. Dat levert weer een mooi rondje op van lekker verschillende meningen en adviezen. Bij elkaar is het een mooie optelsom waar voor iedereen die AMC maakt goede adviezen in zitten.
Ik spreek in deze aflevering Lotte Konieczek van Jumbo, René van der Kroon van Radancy, Danielle Valk van Erasmus MC, Sascha Becker van Proof en Ronald van Schaik van Kaliber.
Ook nu weer een korte vooruitblik van een paar tips die langskomen. Deze zijn op zichzelf al lekker, maar ze smaken ook naar meer. Luister dus vooral ook de hele aflevering:
- Doelstellingen zijn belangrijk. Maar je moet ook risico’s durven nemen. Een van de doelstellingen die je als werkgever benoemt, kan ook zijn dat je aan innovatieve communicatie wilt doen
- De focus op cijfers en doelstellingen is belangrijk, maar het is wel communicatie: het moet iets met je doen.
- Zorg dat je van buiten naar binnen blijft kijken. Dat lukt vaak niet als je zelf binnen een organisatie zit.
- In een goede case zit een dubbele why. De inhoudelijke why van een werkgever, maar ook de zakelijke why van de case. Waarom zijn we deze communicatie gaan maken?
- Er komt veel ratio bij kijken bij de keuze voor een nieuwe werkgever. Maar voel ik me verbonden bij de club, bij de missie? Dat kan je vertellen, maar kan je het ook laten voelen? Dan pas is het goede AMC.
- Je moet als werkgever met je AMC niet alles richten op dat ene moment, je moet het ook opvolgen. Niet een kortdurend campagnematig ding en verder niks. De ziel moet in het hele traject zitten.
- Goede AMC is een magneet én een filter. Conclusie moet zijn: ‘Fantastisch bedrijf, ik wil daarbij horen.’ Of ‘Fantastisch bedrijf, maar niet voor mij.’ Beide zijn goed.
In aflevering 42 ga ik verder met dit rondje, dan komen aan het woord Lotte Konieczek van Jumbo, Ronald van Schaik van Kaliber, Rene van der Kroon van Radancy, Danielle Valk van Erasmus MC en Sascha Becker van Proof. Deze komt half mei online.
‘Hier is AMC’ is een serie interviews waarin ik het vakgebied arbeidsmarktcommunicatie in de schijnwerpers wil zetten. Door met verschillende mensen te spreken die aan AMC, employer branding of recruitment marketing doen of wat ook maar in de buurt ligt doen, gaat er een serie ontstaan die de breedte van het vakgebied laat zien. En hoop ik zo veel mogelijk mensen enthousiast te maken voor dit vakgebied.
Je kunt je abonneren op de podcast via iTunes, Spotify, Stitcher en Soundcloud. Of op elke andere plek waar jij je podcasts ophaalt. Voor iedereen die (nog) niks doet met podcasts, staan alle interviews ook op Youtube. Je kunt de podcast ook volgen op Instagram: @hierisamc