Employer Branding Summit 2021 Special 3: Opbouwen van een voorkeurspositie

Net als vorig jaar heb ik in voor de Employer Branding Summit 2021 samen met Recruiters United weer een serie speciale afleveringen gemaakt. 

In november 2021 organiseerde Recruiters United voor de 5e keer de Employer Brand Summit, met dit jaar als thema The Essentials.

In 2020 was het evenement vanwege Corona alleen digitaal, dit jaar konden we  – met uiteraard alle corona maatregelen – gelukkig weer met elkaar op 1 locatie zijn. Een aantal sprekers op het event is op dezelfde dag bij mij achter de microfoon aangeschoven. Als je erbij was op de dag, is het een mooie aanvulling. Was je er niet bij, dan beginnen we met een korte samenvatting van hun verhaal.

In 5 afleveringen krijg je een mooi overzicht van het evenement, en van het employer brand vak.

Opbouwen van een voorkeurspositie op de arbeidsmarkt

Te gast in deze aflevering is Ed Stibbe. Ed is een van Nederlands meest ervaren merk-deskundigen. Heeft bij verschillende creatieve bureaus vele organisaties geadviseerd, van groot tot klein, van overheid tot commercieel. Is schrijver van het boek ‘Why winners give it all’ met als ondertitel ‘Waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dat ook kunt’. Vanuit die bagage gaf  Ed op de Employer Branding Summit een keynote over hoe je dat als werkgever kunt toepassen.

In deze aflevering omschrijft hij de 5 elementen van het model uit zijn boek: 

  • Mentaal leiderschap
  • Beschikbaarheid
  • Waarde-prijs verhouding
  • Betekenisvol onderscheid
  • Emotionele connectie

Luister de hele aflevering voor meer context. En voor mooie voorbeelden van Southwest Airlines en een lokale tandartspraktijk. 

Hier is AMC’ is een serie interviews waarin ik het vakgebied arbeidsmarktcommunicatie in de schijnwerpers wil zetten. Door met verschillende mensen te spreken die aan AMC, employer branding of recruitment marketing doen of wat ook maar in de buurt ligt doen, gaat er een serie ontstaan die de breedte van het vakgebied laat zien. En hoop ik zo veel mogelijk mensen enthousiast te maken voor dit vakgebied. 

Je kunt je abonneren op de podcast via iTunesSpotify, Stitcher en Soundcloud. Of op elke andere plek waar jij je podcasts ophaalt. Voor iedereen die (nog) niks doet met podcasts, staan alle interviews ook op Youtube. Je kunt de podcast ook volgen op Instagram: @hierisamc