Employer Branding Summit 2021 Special 4: Mediaplan voor employer branding

Net als vorig jaar heb ik in voor de Employer Branding Summit 2021 samen met Recruiters United weer een serie speciale afleveringen gemaakt. 

In november 2021 organiseerde Recruiters United voor de 5e keer de Employer Brand Summit, met dit jaar als thema The Essentials.

In 2020 was het evenement vanwege Corona alleen digitaal, dit jaar konden we  – met uiteraard alle corona maatregelen – gelukkig weer met elkaar op 1 locatie zijn. Een aantal sprekers op het event is op dezelfde dag bij mij achter de microfoon aangeschoven. Als je erbij was op de dag, is het een mooie aanvulling. Was je er niet bij, dan beginnen we met een korte samenvatting van hun verhaal.

In 5 afleveringen krijg je een mooi overzicht van het evenement, en van het employer brand vak.

 In deze aflevering praat ik met Caroline Dahmen – Brugge van Landel GreenParks en Ronald den Dulk van Radancy. Het onderwerp is media-inzet: Hoe bepaal je welke media je inzet voor employer branding? 

 Gevoel > Perceptie > Overweging > Beslissing

Er valt heel veel te vertellen over dit onderwerp. En dat doen Ronald en Caroline ook. We hebben het in het gesprek ook over het geheel. In je totale plan wil je mensen door verschillende fasen loodsen. En in die verschillende fasen heb je andere doelen met de media die je inzet. Hoe richt je dit plan in? We gebruiken in het gesprek Gevoel > Perceptie > Overweging > Beslissing. 

Moet je een aparte employer brand campagne doen? Of zit het employer brand in alle werving verwerkt? 

En natuurlijk moeten we het hebben over de resultaten. Hoe meet je of de media doen wat ze moeten doen. Is ‘Bereik’ nou een goede KPI, of niet? En welke KPI’s kun je verder benoemen? 

Genoeg onderwerpen voor een mooi gesprek. En dat werd het ook. Met een mooie combinatie tussen de plannen van Ronald en de praktijk van Caroline.  

Hier is AMC’ is een serie interviews waarin ik het vakgebied arbeidsmarktcommunicatie in de schijnwerpers wil zetten. Door met verschillende mensen te spreken die aan AMC, employer branding of recruitment marketing doen of wat ook maar in de buurt ligt doen, gaat er een serie ontstaan die de breedte van het vakgebied laat zien. En hoop ik zo veel mogelijk mensen enthousiast te maken voor dit vakgebied. 

Je kunt je abonneren op de podcast via iTunesSpotify, Stitcher en Soundcloud. Of op elke andere plek waar jij je podcasts ophaalt. Voor iedereen die (nog) niks doet met podcasts, staan alle interviews ook op Youtube. Je kunt de podcast ook volgen op Instagram: @hierisamc