Employer Branding Summit Special 1: Branding culture

Voor de Employer Branding Summit heb ik samen met Recruiters United een serie van 6 speciale afleveringen gemaakt, waarin we de verschillende onderdelen van een employer branding traject bespreken. Alles komt aan bod: van strategie tot zichtbaarheid. Van cultuur tot cijfers. En van EVP tot contentplan. 

In november 2020 organiseert Recruiters United voor de vierde keer de Employer Brand Summit, met dit jaar als thema branding culture. In de vorige edities waren we met 600 vakgenoten op 1 plek aanwezig. Dat kan dit jaar vanwege Corona niet. Daarom hebben we het event voor een groot deel naar online verplaatst. Deze podcastserie is daar 1 onderdeel van.

In iedere aflevering zitten experts en werkgevers aan tafel. En die verschillende organisaties en achtergronden leveren mooie gesprekken vol met employer branding cases en insights op.

Bij elkaar is het echt een prachtige samenvatting van het vak employer branding geworden, al zeggen we het zelf ?. Voor iedereen die iets met employer branding te maken heeft, zijn er waardevolle onderdelen uit deze gesprekken te halen. Als luisteraar krijg je een compleet overzicht van de laatste actualiteiten en tips en voorbeelden van dat ene onderdeel waar jij net mee bezig bent. 

 

Branding Culture 

Deze aflevering gaat over Branding Culture. Dat is het overkoepelende thema van de Employer Branding Summit dit jaar. Wat is nou precies de cultuur van een organisatie? Hoe komt die tot stand? Hoe onderhoud je hem? En hoe laat je hem aan de buitenwereld zien
Daarover ga ik praten met Danielle Braun van de Academie voor Organisatiecultuur, Anne Ruth Groen van KNAB en Lianne Kappert van Too Good To Go.

Hierbij alvast een paar highlights uit het gesprek. Maar je moet het natuurlijk in zijn geheel kijken of luisteren, want er zit nog veel meer in. Alle links staan hieronder.

  • Als je als werkgever niet genoeg aandacht geeft aan je eigen mensen, hoe kan je dan van je mensen verwachten dat ze aandachtsvol naar klanten zijn?
  • Je cultuur gaat over de energie die je met elkaar hebt als werkgever en werknemers. De kern van employer branding is die energie benoemen, met elkaar beleven en in stand houden, en daar met communicatie de spotlight op zetten
  • De gewetensvraag voor alle werkgevers: Zie je als werkgever je mensen als ‘hele mensen’, of alleen als ‘Human Resource’?
  • Aandacht is het nieuwe goud. De beste bedrijven van de toekomst worden de bedrijven die hun klanten, leerlingen, patiënten en medewerkers echt weten te raken in hun hart. De organisaties van de toekomst zullen aandachtsvolle organisaties zijn. 

Hier is AMC’ is een serie interviews waarin ik het vakgebied arbeidsmarktcommunicatie in de schijnwerpers wil zetten. Door met verschillende mensen te spreken die aan AMC, employer branding of recruitment marketing doen of wat ook maar in de buurt ligt doen, gaat er een serie ontstaan die de breedte van het vakgebied laat zien. En hoop ik zo veel mogelijk mensen enthousiast te maken voor dit vakgebied. 

Je kunt je abonneren op de podcast via iTunesSpotify, Stitcher en Soundcloud. Of op elke andere plek waar jij je podcasts ophaalt. Voor iedereen die (nog) niks doet met podcasts, staan alle interviews ook op Youtube. Je kunt de podcast ook volgen op Instagram: @hierisamc