Employer Branding Summit Special 2: Werkgeversverhaal

Voor de Employer Branding Summit heb ik samen met Recruiters United een serie van 6 speciale afleveringen gemaakt, waarin we de verschillende onderdelen van een employer branding traject bespreken. Alles komt aan bod: van strategie tot zichtbaarheid. Van cultuur tot cijfers. En van EVP tot contentplan. 

In november 2020 organiseert Recruiters United voor de vierde keer de Employer Brand Summit, met dit jaar als thema branding culture. In de vorige edities waren we met 600 vakgenoten op 1 plek aanwezig. Dat kan dit jaar vanwege Corona niet. Daarom hebben we het event voor een groot deel naar online verplaatst. Deze podcastserie is daar 1 onderdeel van.

In iedere aflevering zitten experts en werkgevers aan tafel. En die verschillende organisaties en achtergronden leveren mooie gesprekken vol met employer branding cases en insights op.

Bij elkaar is het echt een prachtige samenvatting van het vak employer branding geworden, al zeggen we het zelf 😁. Voor iedereen die iets met employer branding te maken heeft, zijn er waardevolle onderdelen uit deze gesprekken te halen. Als luisteraar krijg je een compleet overzicht van de laatste actualiteiten en tips en voorbeelden van dat ene onderdeel waar jij net mee bezig bent. 

 Werkgeversverhaal

In deze aflevering gaat het over het werkgeversverhaal. Of je employer value proposition. Ie- vie-pie, of EVP. Hoe je het ook noemt, dat maakt niet zoveel uit. Wat is een goed EVP, en hoe leg je daarmee een goede basis voor al je employer branding? Daarover praat Marcel van der Quast met Job Mensink van Brandgiving, Rutger Groenewegen van Friesland Campina en Nick de Leeuw van Frisse Blikken. je werkgeversverhaal baken je af waar je over gaat vertellen, waar je de dialoog over aangaat.

Hierbij alvast een paar highlights uit het gesprek. Maar je moet het natuurlijk in zijn geheel kijken of luisteren, want er zit nog veel meer in. Alle links staan hieronder.

  • Je verhaal moet sommige mensen aanspreken, en andere mensen juist niet. Die tegenstelling moet je zoeken. Het moet geen verhaal worden dat alleen maar reclame is.
  • Een werkgeversverhaal is niet iets voor grote of voor kleine werkgevers. Het is voor alle werkgevers een goede basis. Voor een organisatie van 70 of van 24.000 mensen, eigenlijk werkt het niet veel anders.
  • 80% moet kloppen bij de realiteit, maar er mag (moet) ook 20% ambitie in zitten.

Hier is AMC’ is een serie interviews waarin ik het vakgebied arbeidsmarktcommunicatie in de schijnwerpers wil zetten. Door met verschillende mensen te spreken die aan AMC, employer branding of recruitment marketing doen of wat ook maar in de buurt ligt doen, gaat er een serie ontstaan die de breedte van het vakgebied laat zien. En hoop ik zo veel mogelijk mensen enthousiast te maken voor dit vakgebied. 

Je kunt je abonneren op de podcast via iTunesSpotify, Stitcher en Soundcloud. Of op elke andere plek waar jij je podcasts ophaalt. Voor iedereen die (nog) niks doet met podcasts, staan alle interviews ook op Youtube. Je kunt de podcast ook volgen op Instagram: @hierisamc