Employer Branding Summit Special 5: Zichtbaarheid: Kanalen en middelen

Voor de Employer Branding Summit heb ik samen met Recruiters United een serie van 6 speciale afleveringen gemaakt, waarin we de verschillende onderdelen van een employer branding traject bespreken. Alles komt aan bod: van strategie tot zichtbaarheid. Van cultuur tot cijfers. En van EVP tot contentplan. 

In november 2020 organiseert Recruiters United voor de vierde keer de Employer Brand Summit, met dit jaar als thema branding culture. In de vorige edities waren we met 600 vakgenoten op 1 plek aanwezig. Dat kan dit jaar vanwege Corona niet. Daarom hebben we het event voor een groot deel naar online verplaatst. Deze podcastserie is daar 1 onderdeel van.

In iedere aflevering zitten experts en werkgevers aan tafel. En die verschillende organisaties en achtergronden leveren mooie gesprekken vol met employer branding cases en insights op.

Bij elkaar is het echt een prachtige samenvatting van het vak employer branding geworden, al zeggen we het zelf ?. Voor iedereen die iets met employer branding te maken heeft, zijn er waardevolle onderdelen uit deze gesprekken te halen. Als luisteraar krijg je een compleet overzicht van de laatste actualiteiten en tips en voorbeelden van dat ene onderdeel waar jij net mee bezig bent. 

 Zichtbaarheid: kanalen en middelen

In deze aflevering een gesprek over zichtbaarheid. Welke kanalen moet je nou inzetten om je employer brand zichtbaar te maken? Daarover praat ik met Nicoline den Boogert van aBlend, Danielle Valk van Erasmus MC en Luca van Melick van Rijkswaterstaat.

Hierbij alvast een paar highlights uit het gesprek. Maar je moet het natuurlijk in zijn geheel kijken of luisteren, want er zit nog veel meer in. Alle links staan hieronder.

  • Geen goed employer brand zonder goed werkgeverschap
  • Je kunt de inhoud niet los zien van het bereik. Als je alleen maar praat over hoe we mensen kunnen bereiken, dan blijft het vrij theoretisch. Als je de inhoud van je employer brand eraan koppelt, wordt het gelijk interessanter. Want dan voel je gelijk welk deel van je verhaal op welke plek verteld kan en moet worden.
  • Social media gaat om een dialoog, je wil in gesprek komen met elkaar. Hoe leuk vind jij het als je een vriend of vriendin hebt die alleen naar je toe komt als hij of zij een vraag heeft? Zo moet je dus social media niet gebruiken
  • Verschillende kanalen vragen om verschillende soorten content.
  • Blijf vooral doorgaan met evenementen, ook al moet het digitaal

Hier is AMC’ is een serie interviews waarin ik het vakgebied arbeidsmarktcommunicatie in de schijnwerpers wil zetten. Door met verschillende mensen te spreken die aan AMC, employer branding of recruitment marketing doen of wat ook maar in de buurt ligt doen, gaat er een serie ontstaan die de breedte van het vakgebied laat zien. En hoop ik zo veel mogelijk mensen enthousiast te maken voor dit vakgebied. 

Je kunt je abonneren op de podcast via iTunesSpotify, Stitcher en Soundcloud. Of op elke andere plek waar jij je podcasts ophaalt. Voor iedereen die (nog) niks doet met podcasts, staan alle interviews ook op Youtube. Je kunt de podcast ook volgen op Instagram: @hierisamc