Employer Branding Summit Special 6: Zichtbaarheid: Content

Voor de Employer Branding Summit heb ik samen met Recruiters United een serie van 6 speciale afleveringen gemaakt, waarin we de verschillende onderdelen van een employer branding traject bespreken. Alles komt aan bod: van strategie tot zichtbaarheid. Van cultuur tot cijfers. En van EVP tot contentplan. 

In november 2020 organiseert Recruiters United voor de vierde keer de Employer Brand Summit, met dit jaar als thema branding culture. In de vorige edities waren we met 600 vakgenoten op 1 plek aanwezig. Dat kan dit jaar vanwege Corona niet. Daarom hebben we het event voor een groot deel naar online verplaatst. Deze podcastserie is daar 1 onderdeel van.

In iedere aflevering zitten experts en werkgevers aan tafel. En die verschillende organisaties en achtergronden leveren mooie gesprekken vol met employer branding cases en insights op.

Bij elkaar is het echt een prachtige samenvatting van het vak employer branding geworden, al zeggen we het zelf ?. Voor iedereen die iets met employer branding te maken heeft, zijn er waardevolle onderdelen uit deze gesprekken te halen. Als luisteraar krijg je een compleet overzicht van de laatste actualiteiten en tips en voorbeelden van dat ene onderdeel waar jij net mee bezig bent. 

 Zichtbaarheid: kanalen en middelen

Deze aflevering gaat over content voor werkgevers. Hoe zorg je voor zichtbaarheid van je employer brand via content. Daarover praat ik vandaag met Josephien de Heer van BDO en Albert Jan Huisman van YContent.

Hierbij alvast een paar highlights uit het gesprek. Maar je moet het natuurlijk in zijn geheel kijken of luisteren, want er zit nog veel meer in. Alle links staan hieronder.

    • Met content bied je een waardevol antwoord op de mogelijke vragen van je doelgroep. Het is dus iets meer geven en aandacht verdienen, dan een boodschap zenden. Helpen is het nieuwe selling.
    • Houd ruimte voor flexibiliteit. Zodat je nieuwe dingen kunt proberen, en kunt stoppen met iets als het niet werkt. 
    • Het moet relevant zijn. Het moet waarde hebben vanuit je eigen EVP. En voor de doelgroep interessant zijn om te horen. Allebei, niet 1 van de 2.
    • Om het authentiek te maken, moet je juist ook vertellen over de dingen die minder leuk zijn. Dat maakt het verhaal alleen maar echter. Want niemand gelooft toch dat het altijd leuk is. Wees eerlijk.
    • Blijf zichtbaar voor je collega’s, zodat zij weten dat ze bij jou terecht kunnen met hun mooie verhalen.
    • Ga ook vooral op zoek naar content die er al is. Het goud ligt in de kelder.

Hier is AMC’ is een serie interviews waarin ik het vakgebied arbeidsmarktcommunicatie in de schijnwerpers wil zetten. Door met verschillende mensen te spreken die aan AMC, employer branding of recruitment marketing doen of wat ook maar in de buurt ligt doen, gaat er een serie ontstaan die de breedte van het vakgebied laat zien. En hoop ik zo veel mogelijk mensen enthousiast te maken voor dit vakgebied. 

Je kunt je abonneren op de podcast via iTunesSpotify, Stitcher en Soundcloud. Of op elke andere plek waar jij je podcasts ophaalt. Voor iedereen die (nog) niks doet met podcasts, staan alle interviews ook op Youtube. Je kunt de podcast ook volgen op Instagram: @hierisamc