Arbeidsmarkt-strategie ’s Heeren Loo
Eind 2018 heb ik bij Steam meegewerkt aan de arbeidsmarkt-strategie voor ’s Heeren Loo. Mooie case, om verschillende redenen.
Als eerste de markt. Eindelijk een partij die op de zorg-markt met het merk het verschil wil maken.
’s Heeren Loo is de grootste partij in de gehandicaptenzorg in Nederland. Alleen bestaat het uit veel verschillende onderdelen, waarvan een groot aantal in de loop der jaren door ’s Heeren Loo zijn overgenomen. Daardoor is er niet echt één gevoel, en ook qua werving regelt iedere vestiging haar eigen zaken.
Vanuit het hoofdkantoor is men bezig om zo veel mogelijk te ondersteunen aan de onderdelen in het land. Met recruitment. Maar ook met het merk ’s Heeren Loo.
Dit is een mooie case hoe we vanuit het centrale merk de band met de eigen mensen kunnen versterken en van daaruit ook de werving verbeteren.
Het corporate merk is ontwikkeld door bureau Johnny Wonder, bij Steam hebben we de doorvertaling naar de arbeidsmarkt gedaan. We hebben eerst het werkgeversverhaal opgehaald en opgeschreven en daarmee een communicatieconcept ontwikkeld: ‘Helpen op jouw manier’. De video hierboven is de eerste vertaling, laat zien dat je binnen ’s Heeren Loo de ruimte krijgt om je eigen ideeën in de praktijk te brengen om cliënten te helpen. Hier gaat nog veel meer content over worden gemaakt.
(Concept is van Olger Ypma en Patrick Wijnhoven)