Employer branding Santé Partners
Begin 2019 heb ik bij Steam meegewerkt aan een mooie zorg-case. In de regio Utrecht – Gelderland waren twee zorg-organisaties gefuseerd. STMR en Mitras waren samengegaan, die nieuwe club heet Santé Partners.
Aan Steam de vraag om de employer branding voor deze club te ontwikkelen. Ik vond dit een erg mooie case om aan te werken. Als eerste omdat het een mooi voorbeeld is van employer branding die begint bij de eigen mensen. Want die moeten we eerst ‘veroveren’ met de nieuwe club. Wat hebben zij eraan dat er ineens een nieuwe naam en organisatie is. Dat hebben we benoemd, en we hebben vooral veel middelen ontwikkeld waarmee Santé met de eigen mensen aan de slag kan.
Deze case is ook een mooi voorbeeld van een klant / werkgever die ontzettend veel zelf kan doen. Zeker bij een case als deze waar de belangrijkste doelgroep eerst uit de eigen mensen bestaat, kun je als extern bureau niet alles realiseren. Je moet heel nauw samenwerken met de eigen mensen van recruitment en AMC binnen de organisatie. Dat werkte hier erg lekker. Het concept en de middelen zijn nog in ontwikkeling, dus kan ik nog niet laten zien.