Techniek-campagne Train je Skills
Als er geen machinist of conducteur is, rijdt de trein niet. Daarom is de werving voor deze beroepen zo belangrijk voor NS. Maar ook als er te weinig monteurs en engineers zijn, komen de treinen uiteindelijk stil te staan.
Daarom is ook de werving voor deze doelgroep een serieuze zaak, en daar hebben we in 2023 een extra stap gezet met een eigen techniek-campagne. Die hadden we eigenlijk nog niet. Het lukte nog lange tijd om voldoende monteurs en engineers te werven door directe werving.
Maar omdat dat steeds lastiger werd, en NS de komende 10 jaar alleen maar meer technici nodig heeft, was het tijd om door te pakken. En om de techniek bij NS in volle glorie te laten zien.
Want TreinTechniek, daar hadden we het eigenlijk noot over.
Terwijl we met open mond door de hallen liepen waar onze technici aan het werk waren. Waar iedereen zijn telefoon pakte om die grote treinen op de foto te zetten. Precies die eerste indruk is de insteek geworden van de campagne.
Als er 1 partij in Nederland is die iets kan en mag roepen over TreinTechniek, dan is het NS. Nou, laten we dat ook doen dan!
Samen met Radancy hebben we de campagne gemaakt, videoproductie was in handen van DSPH.
De eerste indruk die we zelf hadden toen we de eerste keer in de hallen rondliepen, is heel mooi in de campagne terechtgekomen. We hebben met drones rond mogen vliegen door de hallen, onder de nieuwste ICNG door etc. Geweldig. En we hebben alles met echte monteurs van NS gedaan, die ons ook altijd met twee benen op de grond hielden. Dus al het enthousiasme wat je ziet, is echt.
Vanaf het moment dat de campagne online was, kwam er veel verkeer op onze site. Dat is mooi, en dat was ook de bedoeling van de campagne.
We hadden niet direct ingestoken op extra directe sollicitaties, want deze doelgroep is al jaren schaars en we lazen in alle onderzoeken dat je dat niet direct moest verwachten. In de praktijk stegen deze aantallen ook direct. Dus, dubbel resultaat.
We zijn met deze case ook genomineerd voor een Werf&-award 2024. Samen met 4 andere cases. Erg mooi dat we in dat rijtje staan. De volledige case van dee campagne kun je hier lezen.