Podcast ‘Hier is AMC’
Sinds 2017 maak ik de podcastserie ‘Hier is AMC’.
Een serie interviews waarmee ik het vakgebied arbeidsmarktcommunicatie in de schijnwerpers wil zetten.
Door met verschillende mensen te spreken die aan AMC, employer branding of recruitment marketing doen (of wat ook maar in de buurt ligt), ontstaat er een serie die de breedte van het vakgebied laat zien. Hiermee hoop ik zo veel mogelijk mensen enthousiast te maken voor dit mooie vak.
Hieronder staan alle afleveringen tot nu toe.
Mijn eigen Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.
Je kunt je abonneren op de podcast via iTunes, Spotify, Stitcher en Soundcloud.
Of op elke andere plek waar jij je podcasts ophaalt.
Voor iedereen die (nog) niks doet met podcasts, staan alle interviews ook op Youtube.
Playlist podcast
Goh, wat veel afleveringen!
Maar hoe weet je nu welke afleveringen voor jou interessant zijn?
Nou, daar hebben we ChatGPT voor! Ik heb 2 GPT’s geknutseld die je daarbij kunnen helpen.
De Afleveringzoekert-GPT helpt je bij het zoeken welke afleveringen voor jou interessant zijn.
Ook heb ik in totaal ruim 300 quotes uit alle afleveringen tot nu toe.
Met de Quote-zoekert-GPT kun je daarin zoeken naar quotes die passen bij jouw vraag.
Inspiratieboek
Arbeidsmarktcommunicatie
Vanaf januari 2022 is mijn
‘Inspiratieboek Arbeidsmarktcommunicatie’ uit.
Het vakgebied AMC in 137 quotes, uit 5 jaar podcast “Hier is AMC’.
Geen leesboek, maar een bladerboek.
Afleveringen
72: Aan de knoppen in een grote wervingskeuken
In aflevering 72 zit ik aan een bijzondere tafel bij Claudia Zwitser van NS. ALs Hoofd Recruitment en Employer Branding is zij verantwoordelijk voor de wervingskeuken van NS. En daar gebeurt nogal wat. Meer dan 5000 vacatures ingevuld in 2023. Een afdeling van ruim...
71: Wat is creativiteit en waarom heb je het nodig in je AMC en employer branding?
In aflevering 71 zit ik aan tafel bij René van der Kroon van Radancy. In de regentenzaal in Capelle aan den IJssel praten we over creativiteit en bureaus. Ik heb jarenlang aan bureauzijde rondgelopen, nu al flink wat jaar aan de werkgeverskant van de tafel. Maar de...
70: Over cultuur, communities en communicatie, en ook nog over AI
In aflevering 70 zit ik aan tafel bij Wortell, IT-werkgever. Op hun vestiging in Lijnden praat ik met Bryan Peereboom en Friso Visser. Als IT-werkgever snappen zij de volgorde voor een sterk employer brand: Je moet eerst zorgen voor een bijzondere cultuur en band met...
69: Het bijzondere van de regio Eindhoven en van 20 jaar employer branding
In aflevering 69 ben ik te gast bij Ben Verhagen van Goals. We praten over het bijzondere van de regio Eindhoven. Internationaal toonaangevend, landelijk zeer belangrijk en toch ook nog een beetje regionaal. Daarover geeft Ben als ras-Brabander erg mooi, eerlijk en...
68: Mooie verhalen en keiharde cijfers uit 2 bekroonde zorgcases
In aflevering 68 zit ik aan tafel bij Bas Velthuis van café SOCIETY. We spreken over de inhoud én over de cijfers van 2 bekroonde zorg-cases: de Mensologen van Arkin en de Cordaan Talks. Dat er over werken in de zorg mooie verhalen te vertellen zijn, dat wisten we...
67: Waarom zou je bij een bank willen werken?
In aflevering 67 is mijn gast Tessa Wagensveld van Rabobank. 'Waarom zou je bij een bank willen werken?' is het onderwerp. We praten over het ophalen van het werkgeversverhaal en de doorvertaling in content, een website en een campagne binnen een grote organisatie....
66: Onbekendheid als werkgever is eigenlijk een fijn probleem
In aflevering 66 zit ik bij Vincent Hollander van Hoogheemraadchap de Stichtse Rijnlanden. We hebben een erg mooie aflevering gemaakt om 2 redenen. Vincent is nu anderhalf jaar bezig bij SHDR en heeft de basis gelegd voor AMC: een werkgeversverhaal, daarna een...
65: Een liefdevolle organisatie voor bevlogen medewerkers
In aflevering 65 zit ik aan de keukentafel bij Cor Hospes. In zijn boek 'Hart voor Zaken' omschrijft hij hoe je als werkgever kunt zorgen voor bevlogen medewerkers. De sleutel? Liefde! Bouw een liefdevolle organisatie. Het voelt ongemakkelijk om het in een zakelijke...
64: Reisgids voor employer branding en recruitment marketing
Aflevering 64 was eigenlijk een makkie. Want normaal gesproken duik ik in een gesprek in de wervingskeuken van een werkgever. Maar bij Dura Vermeer hadden ze dat zelf al gedaan en er een compleet boek over geschreven 😁. Maar zonder gekheid, eind 2023 was daar ineens...
63: Employer Branding Summit 2023 – Wouter van den Berg – Ook de keuzestress ligt bij de kandidaat
In november 2023 organiseerde Recruiters United zoals elk jaar de Employer Branding Summit, en ik mocht weer de podcaster van dienst zijn. Drie keynote-sprekers zijn op deze dag bij mij achter de microfoon aangeschoven. En daar hebben we nog even verder gepraat over...
62: Employer Branding Summit 2023 – Lonneke van Dasler – Over geluk en persoonlijke kernwaarden
In november 2023 organiseerde Recruiters United zoals elk jaar de Employer Branding Summit, en ik mocht weer de podcaster van dienst zijn. Drie keynote-sprekers zijn op deze dag bij mij achter de microfoon aangeschoven. En daar hebben we nog even verder gepraat over...
61: Employer Branding Summit 2023 – Bas Haring – Wat is werk eigenlijk?
In november 2023 organiseerde Recruiters United zoals elk jaar de Employer Branding Summit, en ik mocht weer de podcaster van dienst zijn. Drie keynote-sprekers zijn op deze dag bij mij achter de microfoon aangeschoven. En daar hebben we nog even verder gepraat over...
60: Hoe werf je technici?
In aflevering 60 zit ik aan tafel bij Martijn Smit, Talent Acquisition Manager bij Croonwolter&dros. We hebben het over de werving van technici. Hoe kom je in beeld, wat moet je laten zien en hoe richt je de journey in? Maar met Martijn gaat het altijd ook over...
59: Doe 1x per jaar aan Hero employer branding
In aflevering 59 schuif ik aan bij Marco Dalmeijer. Hij is al jaren actief als employer brander. Eerst in dienst bij werkgevers als Deloitte en LIDL Nederland. Nu alweer enige tijd als zelfstandige voor werkgevers als Just Eat Takeaway, Danone, Tergooi MC en Eiffel....
58: Het gat dichten tussen het MBO en de arbeidsmarkt
In aflevering 58 ben ik bij Arjan Elbers. Een man met vele petten. Onder andere schrijver van het boek 'Het recruitment fundament' en voorzitter van Recruiters United. Maar nog veel meer. En op dit moment is Arjan vooral bezig met Stichting Guruz. Een prachtig...
57: Een nieuwe campagne voor het grootste employer brand van Nederland.
In aflevering 57 zit ik aan tafel bij Paul Klaessen, Hoofd Arbeidsmarktcommunicatie van het Ministerie van Defensie. Ik zit daar eerste rang bij een geweldig verhaal. Paul neemt ons mee in de ontwikkeling van de nieuwe campagne ‘Generatie D’ die Defensie recent heeft...
56: Je moet het hart van kandidaten raken! Zeker op deze markt.
In aflevering 56 zit ik aan tafel bij Aaltje Vincent, het onderwerp is de kandidatenmarkt. Op de huidige krappe arbeidsmarkt kan iedere kandidaat kiezen uit meerdere werkgevers. Een echte kandidatenmarkt dus, de macht ligt bij de werknemer. Wat betekent dat voor...
55: Ga van mbo’ers houden!
In aflevering 55 van ‘Hier is AMC’ gaat het over de mbo-doelgroep. Een grote groep op de arbeidsmarkt, waar veel werkgevers behoefte aan hebben, maar die wel vraagt om een eigen benadering. Want middelbaar opgeleiden staan echt heel anders tegenover werk dan hoger...
54: Hoogste tijd voor employer branding, deel 2
In aflevering 54 van Hier is AMC gaan we verder waar we in aflevering 53 gebleven waren. Ik zit nog steeds aan tafel bij Ronald van Schaik van Kaliber en Ton Rodenburg van ClubgeistBVH. En we praten verder over employer branding. Op de krappe arbeidsmarkt van dit...
Bonusaflevering: Te gast bij People Power
Deze keer geen nieuwe aflevering van ‘Hier is AMC’, maar wel een goed gesprek over arbeidsmarktcommunicatie. Naar aanleiding van mijn boek was ik samen met Mitchell van Koert van Achmea in de uitzending bij Glenn van der Burg van People-Power. We hebben ruim drie...
53: Hoogste tijd voor employer branding, deel 1
In aflevering 53 is het de hoogste tijd dat we het weer eens goed over employer branding gaan hebben. Want wat is er aan de hand in employer brand land? HEMA, Coolblue, Bijenkorf, RijkZwaan, Koppert, Mollie, Picnic, Basic Fit, Nationale Nederlanden, Adyen, Eiffel,...
52: De mogelijkheden met audio worden alleen maar groter.
In aflevering 52 zit ik aan tafel met Jeroen de Bakker van Audio Agency Airborne. We praten over de mogelijkheden met audio en de ontwikkelingen binnen het audiospeelveld. Dat gaat verder dan het maken en luisteren van podcasts. Jeroen heeft daar een goed verhaal...
51: Vragenronde Diversiteit en Inclusie
In aflevering 51 van 'Hier is AMC' zit ik weer aan tafel bij Najat Saïdi van Diversity Recruitment. Zoals beloofd na aflevering 43 gaan we verder over het onderwerp Diversiteit en Inclusie. Een groot en belangrijk onderwerp, waar we in een eerdere aflevering een begin...
Inspiratieboek Arbeidsmarktcommunicatie
Vanaf januari 2022 is mijn 'Inspiratieboek Arbeidsmarktcommunicatie' uit. Het vakgebied AMC in 137 quotes, uit 5 jaar podcast "Hier is AMC'. Het is geen leesboek, maar een bladerboek. De basis wordt gevormd door de 45 afleveringen van de podcast 'Hier is AMC' die ik...
Employer Branding Summit 2021 Special 5: How to prevent 50 shades of beige?
The fifth episode of the Employer Branding Summit 2021 specials is in English. That is because my guest is Emily Firth. She was one of the keynotes at the Employer Branding Summit 2021, organised by Recruiters United. After her keynote, she came by my microphones to...
Employer Branding Summit 2021 Special 4: Mediaplan voor employer branding
Net als vorig jaar heb ik in voor de Employer Branding Summit 2021 samen met Recruiters United weer een serie speciale afleveringen gemaakt. In november 2021 organiseerde Recruiters United voor de 5e keer de Employer Brand Summit, met dit jaar als thema The...
Employer Branding Summit 2021 Special 3: Opbouwen van een voorkeurspositie
Net als vorig jaar heb ik in voor de Employer Branding Summit 2021 samen met Recruiters United weer een serie speciale afleveringen gemaakt. In november 2021 organiseerde Recruiters United voor de 5e keer de Employer Brand Summit, met dit jaar als thema The...
Employer Branding Summit 2021 Special 2: De rol van je eigen mensen bij je employer brand
Net als vorig jaar heb ik in voor de Employer Branding Summit 2021 samen met Recruiters United weer een serie speciale afleveringen gemaakt. In november 2021 organiseerde Recruiters United voor de 5e keer de Employer Brand Summit, met dit jaar als thema The...
Employer Branding Summit 2021 Special 1: The game of your name
Net als vorig jaar heb ik in voor de Employer Branding Summit 2021 samen met Recruiters United weer een serie speciale afleveringen gemaakt. In november 2021 organiseerde Recruiters United voor de 5e keer de Employer Brand Summit, met dit jaar als thema The...
45: Een employer brand moet over ambities gaan
In aflevering 45 van 'Hier is AMC' spreek ik Jari Kloppenburg, chef Strategie bij Steam. Meestal ben ik te gast in de wervingskeuken van een werkgever. Via Jari zitten we nu binnen bij heel veel wervingskeukens, want Steam werkt voor heel veel verschillende klanten....
44: Het gaat niet alleen om cijfers, maar vooral om inzichten
Hoe meet je employer branding? Welke cijfers benoem je om je arbeidsmarktcommunicatie te kunnen beoordelen? In aflevering 44 van 'Hier is AMC' praten we over cijfers. Twee gasten deze keer, Jelmer Koppelmans en Jelmer Zuidema van Roadtrip. Ik wilde hen graag een keer...
43: Inclusiviteit: Sta zo veel mogelijk open voor mensen die iets toevoegen
Diversiteit en inclusiviteit. Groot en belangrijk onderwerp. Moet zeker een plek hebben in de podcast-serie. Maar ik heb ermee geworsteld hoe ik het erover kan hebben. Want ik vind het ingewikkeld. Het is sowieso een heel groot onderwerp. En als het hierover gaat,...
42: Rondje jury Werf&Awards: wat maakt goede AMC? (deel 2)
In aflevering 42 ga ik verder met het rondje langs de Werf&Awards Jury. Ik praat kort met hen over wanneer zij iets goede AMC vinden. Dat levert weer een mooi rondje op van lekker verschillende meningen en adviezen. Bij elkaar is het een mooie optelsom waar voor...
41: Rondje jury Werf&Awards: wat maakt goede AMC? (deel 1)
Ik maak nu ruim 4 jaar een podcast over arbeidsmarktcommunicatie. Al 40 afleveringen ga ik langs bij mensen en op plekken waar interessante AMC-dingen gebeuren. Een van die plekken is de jaarlijkse uitreiking van de Werf&Awards. Al voor de 6e keer worden die dit...
40: Je cultuur is je kompas. Maar dat vertelt alleen waar het noorden is
Cultuur, employer branding en arbeidsmarktcommunicatie zijn heel duidelijk met elkaar verbonden. De cultuur van een organisatie bepaalt hoe het is om daar te werken. En bepaalt dus ook de inhoud, de toon, het gevoel van je employer brand en alle communicatie. Hoog...
Employer Branding Summit Special 6: Zichtbaarheid: Content
Voor de Employer Branding Summit heb ik samen met Recruiters United een serie van 6 speciale afleveringen gemaakt, waarin we de verschillende onderdelen van een employer branding traject bespreken. Alles komt aan bod: van strategie tot zichtbaarheid. Van cultuur tot...
Employer Branding Summit Special 5: Zichtbaarheid: Kanalen en middelen
Voor de Employer Branding Summit heb ik samen met Recruiters United een serie van 6 speciale afleveringen gemaakt, waarin we de verschillende onderdelen van een employer branding traject bespreken. Alles komt aan bod: van strategie tot zichtbaarheid. Van cultuur tot...
Employer Branding Summit Special 4: Meten is weten
Voor de Employer Branding Summit heb ik samen met Recruiters United een serie van 6 speciale afleveringen gemaakt, waarin we de verschillende onderdelen van een employer branding traject bespreken. Alles komt aan bod: van strategie tot zichtbaarheid. Van cultuur tot...
Employer Branding Summit Special 3: Employer brand strategie
Voor de Employer Branding Summit heb ik samen met Recruiters United een serie van 6 speciale afleveringen gemaakt, waarin we de verschillende onderdelen van een employer branding traject bespreken. Alles komt aan bod: van strategie tot zichtbaarheid. Van cultuur tot...
Employer Branding Summit Special 2: Werkgeversverhaal
Voor de Employer Branding Summit heb ik samen met Recruiters United een serie van 6 speciale afleveringen gemaakt, waarin we de verschillende onderdelen van een employer branding traject bespreken. Alles komt aan bod: van strategie tot zichtbaarheid. Van cultuur tot...
Employer Branding Summit Special 1: Branding culture
Voor de Employer Branding Summit heb ik samen met Recruiters United een serie van 6 speciale afleveringen gemaakt, waarin we de verschillende onderdelen van een employer branding traject bespreken. Alles komt aan bod: van strategie tot zichtbaarheid. Van cultuur tot...
33: Wat is een goed werkgeversverhaal? En hoe maak je het?
In aflevering 33 van ‘Hier is AMC’ spreek ik met Job Mensink van Brandgiving, een van de meest ervaren mensen in Nederland op het gebied van werkgeversverhalen. Hoog tijd dat we het eens over dit onderwerp gaan hebben, want je werkgeversverhaal staat centraal in alles...
32: Er zit heel veel AMC in recruitment-tech
Na een zomerstop ben ik er weer met een verse aflevering van ‘Hier is AMC. In aflevering 32 gaan we praten over techniek. Nog specifieker, over Recruitment Tech. Er is heel veel aandacht voor dit vakgebied vanuit recruitment-perspectief. Maar er wordt een beetje te...
31: AMC kent veel specialismen, de verbinding ertussen is ook een vak
In aflevering 31 van ‘Hier is AMC’ kom ik zelf aan het woord. Dat zit zo. Ik was te gast in de Werkimago-podcast van Kim Werensteijn, en dat werd een erg leuk gesprek over arbeidsmarktcommunicatie. Dat past zo in mijn eigen podcastserie. Omdat het wel een beetje gek...
30: Employer branding power hour
In aflevering 30 van ‘Hier is AMC’ heb ik James Ellis te gast. En daar ben ik erg blij mee, want ik vind hem een van de meest interessante sprekers over employer branding van dit moment. Strategisch gezien brengt hij het erg helder, en hij koppelt het aan de...
29: In vacatureteksten komt alle AMC samen
In aflevering 29 van mijn podcast ‘Hier is AMC’ is het dan eindelijk zover, we gaan het over vacatureteksten hebben. En met wie kan je dat beter doen dan met Nicol Tadema van Voor Tekst? We hebben eerst de breedte van vacatureteksten besproken. Want als je over...
28: Wat betekent de Corona-crisis voor AMC?
Ik heb er lang over getwijfeld. Moet ik een speciale aflevering maken voor mijn podcast over de Corona-crisis? De eerste paar weken had ik er zelf totaal geen behoefte aan. Ik had belangrijkere zaken aan mijn hoofd. En het nieuws werd overheerst door de...
27: Waarom iedere werkgever een eigen Tommie zou moeten hebben
Voor mij is de basis van alle employer branding en arbeidsmarktcommunicatie dat er mensen enthousiast vertellen over hun werk. Natuurlijk komt er nog veel meer bij kijken, maar als die enthousiaste mensen ontbreken, of niet echt voelen, klopt het uiteindelijk niet....
26: 4.000 vacatures, veel meer dan treinen en tips voor een Instagram-account
In aflevering 26 van mijn podcast ‘Hier is AMC’ ben ik weer te gast in een mooie wervingskeuken. Ik zit aan tafel bij Daphne van der Sprong, manager recruitment marketing bij NS. We spreken over de verschillende doelgroepen die ze met hun team werven, over het maken...
25B: De stand in AMC-land – deel 2 – Data en latente zoekers
Aflevering 25 van de podcast ‘Hier is AMC’ is een dubbele aflevering. Het 1e deel staat al 2 weken online, dit is het het 2e deel. Te gast zijn mijn eerste 3 gasten uit 2017. Mitchell van Koert van Achmea, Hans Kroonen van Steam en Ronald van Driel, zelfstandig...
25A: De stand in het land van arbeidsmarktcommunicatie
Aflevering 25 van de podcast ‘Hier is AMC’ is een bijzondere. Anders dan anders. Want het is de 25e, dat wilde ik een beetje vieren. Daarom heb ik mijn eerste 3 gasten uit 2017, uit aflevering 1, 2 en 3 opnieuw voor de microfoon gevraagd. Mitchell van...
24: Kennis delen is de basis voor goede contentmarketing. Werving is bijvangst.
Recruitment en AMC kunnen veel van marketing leren. Dat hoor ik vaak, en ik ben het ermee eens. Maar je hoort dit verhaal eigenlijk alleen van recruiters. Dat wilde ik ook wel eens met een echte marketeer bespreken. Daarom spreek ik in aflevering 24 Edwin Vlems. Hij...
23: AMC is én techniek, én merk, én marketing
In aflevering 23 van mijn podcast ‘Hier is AMC’ ga ik langs bij Ricardo Risamasu van Talmark. ‘Bureau voor strategische digitale arbeidsmarktcommunicatie’ zeggen ze zelf op hun site. Dus dat past helemaal bij de titel van de podcast. Het werd een gesprek over de grote...
22: Als werkgever in beeld komen met video en Instagram
Voor aflevering 22 van mijn podcast ‘Hier is AMC’ ben ik langs geweest bij Ellen van Dieren. Je kent haar als de Recruitment Trainer, je hebt haar een event zien presenteren of ze komt langs op je Instagram-tijdlijn. Als je Ellen ziet, dan zie je Ellen ook echt. Ze...
21: Bij de werving van starters gaat het om vrijheid, zekerheid en purpose
In aflevering 21 van mijn podcast ‘Hier is AMC’ ben ik op bezoek bij Malique Steenbrinkvan Quoratio. Een werkgever met veel ervaring in het werven van starters en young professionals. Daarom spreken we over Generatie Y en Z en de arbeidsmarkt. Vervolgens komen we...
20: Als je strategisch met de arbeidsmarkt bezig bent, horen daar data bij. En dus onderzoek.
In aflevering 20 van mijn podcast ‘Hier is AMC’ zit ik aan tafel bij Sandor Snoeren van Brandchart. We praten een half uur over data en onderzoek op de arbeidsmarkt. Het lijkt zo logisch om met data al je activiteiten op wervings- en AMC-gebied te onderbouwen. Toch...
19: De employee journey is geen hype, het is een krachtig framework
In aflevering 19 van mijn podcastserie ‘Hier is AMC’ zit ik aan tafel bij Sascha Becker. Naast Head of strategy bij bureau PROOF is hij samen met Wenda Bolink ook schrijver van het boek ‘De employee journey'. Genoeg stof voor een goed gesprek. We willen het onderwerp...
18: Creativiteit in AMC: je best doen om aandacht te verdienen
In aflevering 18 van mijn podcastserie 'Hier is AMC' is mijn gast Maarten Bokhoven van ABNAMRO. Sowieso een interessante werkgever, maar ook de werkgever die in 2017 en 2018 veel bekroond is op het gebied van creativiteit in arbeidsmarktcommunicatie. Dat zal in 2019...
17: Perfect ABC voor professionele AMC
In alweer aflevering 17 van mijn podcastserie Hier is AMC is mijn gast Danielle Valk van Erasmus MC. Werving in de zorg staat middenin het nieuws. Grote tekorten halen het acht uur journaal. Vorige maand is de landelijke campagne ‘Ik zorg’ begonnen. Dus dit is een...
16: Employer branding is je als mens durven te presenteren
In aflevering 16 van mijn podcast ‘Hier is AMC’ is Yves Pilet van UWV te gast. Dat heeft 2 redenen. Yves geeft als arbeidsmarktadviseur namens UWV veel voorlichting aan werkgevers over employer branding. En hij heeft in 2017 een boek geschreven: ‘Boost your employer...
15: AMC met de extreem technische doelgroep: eerst in beeld komen, dan komt werving later wel een keer.
De arbeidsmarkt is voorpagina-nieuws. Dat vind ik best leuk, want ik kan thuis steeds beter uitleggen wat papa nou de hele dag doet. Als je oppervlakkig naar het nieuws luistert, hebben we een mega-groot probleem met de werving van technici. Ze zijn er te weinig, en...
14: Employer branding: Nauw samenspel met consumentenmerk
In aflevering 14 van mijn podcast ‘Hier is AMC’ spreek ik met Lianne Toebes, senior manager employer branding, recruitment en engagement van Lidl Nederland. Lianne komt vaker aan het woord in wervingsland. Toch denk ik dat dit weer een lekker ander gesprek is. Want...
13: Employer branding: wat wil je als werkgever betekenen in het leven van je werknemers?
In aflevering 13 van mijn podcast ‘Hier is AMC’ spreek ik met René Herremans, Director Employer Branding en Employee Engagement van Albert Heijn. Het mag duidelijk zijn dat dit gesprek vooral over Employer Branding gaat. We kijken eerst in de AMC-keuken van Albert...
12: Recruitmentmarketing heeft alles met TOFU te maken
In aflevering 12 van mijn podcast-serie ‘Hier is AMC’ spreek ik met Wouter Goedhart, een van de oprichters van VONQ. Hierbij een korte impressie met een aantal highlights uit het gesprek. Ik hoop je hiermee natuurlijk te interesseren om het gehele gesprek te luisteren...
11: Het logische huwelijk van contentmarketing en AMC
In aflevering 11 van mijn podcast-interviewserie 'Hier is AMC' heb ik het eindelijk een keer hardcore over contentmarketing . Ik geloof er namelijk heilig in dat alle werkgevers van Nederland iets aan contentmarketing hebben. Sterker nog, ik vind dat iedere werkgever...
10: Praktijktips: Hoe leg je de basis voor goede arbeidsmarktcommunicatie?
In aflevering 10 (!) van mijn podcast-serie ‘Hier is AMC’ spreek ik Marion de Vries. Marion is onder de naam The Reputationals sinds 2005 zelfstandig actief als adviseur arbeidsmarktcommunicatie. In die jaren is ze bij zeer veel werkgevers actief geweest. Samen met...
9: “Werk is zo belangrijk, AMC zou veel meer over emoties en raken moeten gaan”
In aflevering 9 van mijn podcastserie ‘Hier is AMC’ spreek ik Ronald van Schaik van Kaliber. Officieel is Kaliber geen arbeidsmarkt-specialist. Maar omdat ze al jaren veel AMC-projecten hebben gedaan, en daarnaast aan de weg timmeren als innovatief en online bureau,...
8: Succesvolle referral recruitment: mensen helpen hun netwerk te bewerken.
Stel dat je op zoek bent naar tips om als werkgever op een moeilijke markt je recruitment en arbeidsmarktcommunicatie optimaal op elkaar af te stemmen. Stel nou eens dat je tips zou kunnen krijgen van een ervaren recruitment-manager hoe je je kunt onderscheiden op de...
7: Hoeveel employer-branding-praktijk past er in 35 minuten?
In aflevering 7 van mijn interviewserie ‘Hier is AMC’ spreek ik Ton Rodenburg, wat mij betreft mister Employer Branding van Nederland. Ton is al jarenlang actief in employer branding, ik zelf ook. Het vakgebied is enorm in beeld in 2017. Dus genoeg te bespreken. Door...
6: Employer branding: door technologie nog meer ruimte voor mensenwerk
In aflevering 6 van mijn podcast 'Hier is AMC' kreeg ik de kans om met Kevin Wheeler te spreken. Daarom is deze aflevering in het Engels. Kevin Wheeler behoeft nauwelijks introductie. Toch heel kort voor degenen die hem niet kennen: Kevin is de oprichter van...
5: Met gevoel en techniek de talent journey invullen
In deze aflevering van mijn serie interviews spreek ik met Jeroen Kneppers van Endouble. Ergens in het gesprek zegt hij terloops dat Endouble de laatste jaren rond de 100 wervingssites heeft gemaakt. Dat is een imposant aantal. De site vormt het hart van alle...
4: Data, employer branding en de arbeidsmarkt
In deze aflevering spreek ik Geert-Jan Waasdorp. Op de arbeidsmarkt kun je niet om Geert-Jan heen. Hij is van Intelligence Group, maar (samen met anderen) ook van Werf&, Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en de Hogeschool voor Recruitment. In het interview...
3: De verschillen en de aansluiting tussen recruitment en AMC
In aflevering 3 van 'Hier is AMC' spreek ik met Ronald van Driel. Onder de naam Recruitment Solutions is hij al jaren actief als interim Recruitment manager. Met Ronald hebben we een zeer ervaren recruiter aan tafel, en bespreken we AMC vanuit die invalshoek. Het...
2: Altijd aandacht voor de korte en lange termijn
Hans Kroonen is directeur van Steam, een van de grote bureaus voor arbeidsmarktcommunicatie en employer branding in Nederland. Bij Hans zitten we dus aan tafel met een AMC-bureau. Hoe kijkt men van daar uit tegen AMC en employer branding aan. Aan de orde komen de...
1: Werken met meerdere partijen en een nieuw EVP
De allereerste aflevering van de podcast 'Hier is AMC' maakte ik in februari 2017 met Mitchell van Koert, manager Recruitment, Inhuur en Employer Branding bij Achmea. Mitchell geeft ons in dit gesprek een kijkje in de AMC-keuken van een grote werkgever. Met hem...